Kelionių Agentūros - kelionės prasideda čia
Pradžia Prisijunkite Facebook'e Patalpinti agentūrą
Miestai
Kelionės tipas
Top agentūros
Lankomiausios
Komentarai




  LEKTUVU BILIETAI

  Lektuvubilietai.lt
  Avia.lt
  Greitai.lt
  Skrendu.lt
  Skrisk.lt
  Star1 Arilines

  KELIONES INTERNETU

  Toptravel.lt
  Judek.lt
  700.lt
  Lektuvu.lt
  E-travel.lt
  Skrendu.lt
 
 




  LEKTUVU BILIETAI

  Lektuvubilietai.lt
  Avia.lt
  Greitai.lt
  Skrendu.lt
  Skrisk.lt
  Star1 Arilines

  KELIONES INTERNETU

  Toptravel.lt
  Judek.lt
  700.lt
  Lektuvu.lt
  E-travel.lt
  Skrendu.lt
 
 

Kiek iš tiesų kainuoja lėktuvo bilietas?


Lėktuvų bilietai yra viena iš tų prekių, kurių kainų subtilybes suprasti nėra paprasta. Keliaujantiems oro transportu turbūt ne kartą teko susidurti su situacija, kai bilietas tuo pačiu išvykimo ir grįžimo laiku, klase bei tame pačiame lėktuve skirtingų pardavėjų buvo įvertintas nevienoda kaina. Jau nekalbant apie didelius kainų skirtumus tarp skirtingų, bet iš esmės labai panašių skrydžių (pavyzdžiui, skrydis skirtingų oro linijų lėktuvais į tą patį miestą). Kas gi lemia tokias - kartais sunkiai paaiškinamas - kainų variacijas?

Bilieto kainos struktūra
Pirmiausia svarbu žinoti, kad lėktuvo bilieto kaina yra ne vientisa, o sudaryta iš įvairių sudėtinių dalių. Šias dalis nustato ne vienas pardavėjas, o daug su kelione susijusių paslaugų tiekėjų: oro bendrovė, oro uostai, bilietus vartotojams parduodantys tarpininkai (kelionių agentūros, interneto portalai, oro bendrovių kasos). Taigi būtent šioje daugialypėje sandaroje slypi ženklūs lėktuvo bilieto kainų svyravimai.

Kokios konkrečios sudedamosios dalys sudaro lėktuvo bilieto kainą? Viena iš pagrindinių - tai bilieto tarifas. Šį dydį nustato oro linijos kaip mokestį už pačią skrydžio paslaugą - įgulos darbą, oro navigacijos (skrydžių valdymo ir pan.) paslaugas, degalus, lėktuvo amortizaciją (nusidėvėjimą) ir pan.

Jei ši rinka nebūtų tokia konkurencinga, bilietų kainodara būtų panaši į autobusų ar traukinių. Kitaip tariant, skrydžio sąnaudos būtų tiesiog padalijamos iš vietų skaičiaus lėktuve ir kiekvienas keleivis turėtų sumokėti fiksuotą mokestį. Tačiau aštri konkurencija oro bendroves skatina „neprisirišti" prie fiksuotų kainų.

Mokesčiai
Kita reikšminga lėktuvo bilieto kainos dalis - tai įvairūs mokesčiai: oro uosto, kuro, bagažo. Šiuos mokesčius individualiai nustato kiekvienas oro uostas bei oro linijos. Būtent todėl identiškas pagal visus kitus parametrus bilietas į skirtingus oro uostus tame pačiame mieste gali kainuoti labai nevienodai. Arčiau miestų centrų esantys oro uostai paprastai ima didesnius mokesčius, tad skrydis į juos kainuoja brangiau. Šiais kainų skirtumais naudojasi ir pigių skrydžių bendrovės, siūlydamos mažesnes bilietų kainas. Pastarosios pasižymi ir įvairių papildomų mokesčių gausa: bagažo vieneto, pasirinktos vietos lėktuve rezervavimo, kreditinės kortelės ir t.t.

Kiekvienas oro uostas turi savo aptarnavimo mokestį. Pavyzdžiui, Vilniaus oro uosto mokestis šiuo metu - 45 litai.

Kuro mokestį savarankiškai skaičiuoja oro bendrovė, o jo apskaičiavimą apibrėžia taisyklėmis. Šio mokesčio dydis tiesiogiai priklauso nuo tuo metu rinkoje esančių kuro kainų. Pavyzdžiui, šiuo metu jos yra ženkliai padidėjusios. Tiesa, neretai oro bendrovės dėl didelės konkurencijos prisiima išaugusias sąnaudas ant savo pečių ir kainų nedidina pelno sąskaita.

Galiausiai savo dalį bilieto kainoje turi ir pardavėjas - kelionių agentūra ar kitas tarpininkas. Tai aptarnavimo mokestis už bilieto rezervavimą ir išrašymą. Agentūros darbuotojai už šį mokestį taip pat įsipareigoja informuoti keleivį, jei skrydis yra paankstinamas arba pavėlinamas; tarpininkauti randant alternatyvų maršrutą, kai lėktuvas dėl nenumatytų priežasčių vėluoja; pasirūpinti bilieto keitimu, perrašymu, grąžinimu ir t.t.

Tokia sudėtinga bilieto kainos struktūra suteikdavo galimybę pardavėjams klaidinti pirkėjus patraukliais pasiūlymais, kurie galų gale pasirodydavo ne tokie viliojantys. Pavyzdžiui, reklamoje būdavo nurodoma bilieto kaina be oro uosto mokesčių ir todėl ji atrodydavo kur kas mažesnė nei iš tiesų.

Painiava dėl klasių
Tačiau net ir išvardintos sudedamosios dalys nėra vieninteliai kriterijai, nuo kurių priklauso, kiek teks mokėti už lėktuvo bilietą. Nemažai čia lemia dar vienas faktorius - bilieto klasės. Daugelis keleivių mano, kad jos yra tik dvi: verslo ir ekonominė. Verslo klasės keleiviai sėdi atskirti nuo kitų, mėgaujasi nemokamu maistu ir gėrimais bei išskirtiniu personalo dėmesiu, be to, jie turi neribotas galimybes keisti, perrašyti, grąžinti bilietą.

Tačiau iš tiesų bilietų klasių yra daugiau. Ekonominės klasės bilietai dar skirstomi į papildomas klases. Būtent jos bilietuose žymimos raidėmis Y*, A*, B*, D*, E* ir t.t. Kiekviena oro bendrovė šį žymėjimą nustato savo nuožiūra. Pagal šias klases formuojama pagrindinė lėktuvo bilietų kainodara.

Pavyzdžiui, reaktyviniame lėktuve Boeing 737 yra 115 vietų. Iš jų pirmos 2 arba 3 sėdynių eilės (8-12 vietų) yra skiriamos verslo klasei, likusios skiriamos ekonominei. Ekonominė klasė suskirstoma į raidėmis pažymėtas smulkesnes klases. Kiekviena iš jų turi piniginį tarifą ir taisykles, apibrėžiančias jo naudojimą. Tarkime neseniai reklamuotų bilietų už 181* litų klasės raidė yra P*, jo kaina - 100* Lt į vieną pusę. Šio bilieto negalima keisti ar grąžinti. Tuo tarpu kuo sąlygos keitimui ir grąžinimui palankesnės, tuo bilietai brangesni.

Būtent todėl rezervuojant ekonominės klasės bilietus anksčiau, paprastai pasiūloma mažesnė kaina, nei tą darant vėliau: pirmiausia parduodami pigiausios klasės bilietai, vėliau brangesni, paskui dar brangesni ir t.t.

Tarpininkų vaidmuo
Daug keliaujantiems tikriausiai teko pastebėti, kad identiški bilietai, parduodami skirtingų pardavėjų, taip pat gali kainuoti nevienodai. Tai lemia jau minėtas aptarnavimo mokestis, kurį savarankiškai nusistato kelionių agentūra, interneto portalas ar kitas tarpininkas. Šiame mokestyje įskaičiuojamas tarpininko darbo sąnaudų apmokėjimas už teikiamas aukščiau išvardintas paslaugas.

Vidutinė tokio mokesčio kaina - 50 litų į vieną pusę. Šis mokestis yra būtent ta bilieto kainos dalis, kurios sąskaita tarpininkas gali vilioti pirkėjus nuolaidų akcijomis, specialiais pasiūlymais ir pan.

* skaičiai ir raidės yra išgalvoti, siekiant geriau paaiškinti bilietų klasių žymėjimo ypatumus. Bet koks sutapimas su konkrečios oro bendrovės naudojamais duomenimis yra atsitiktinis.

Gvidas Aukštuolis, UAB „BPC Travel" valdybos pirmininkas
www.bpctravel.lt


Komentarai

Komentatorius*:
El. paštas*:
WWW svetainės adresas:
Komentaras*:
Skrendu.lt kelionės ir aviabilietai



Vilnius - Edinburgas - nuo 99 Lt
Vilnius - Londonas - nuo 149 Lt
Vilnius - Milanas - nuo 149 Lt
Vilnius - Dublinas - nuo 199 Lt
Vilnius - Žirona - nuo 199 Lt

Nurodyta aviabilieto kaina 1 asmeniui su oro uosto ir kitais privalomais mokesčiais.

Daugiau pasiūlymų ieškokite Skrendu.lt



Naujausi turistų komentarai
Keliones po Lietuva originalios ir tinkamos visiems
2012-08-07 11:49 , Mūsų odisėja, Kaunas
Kaina atitinka pasiūlymo kokybę
2011-08-16 11:02 , Guliverio kelionės, Kaunas
Keliauti su Kauno grūda buvo malonu
2011-08-02 22:05 , Kauno grūda, Kaunas
Profesionalus aptarnavimas
2011-07-15 15:54 , Vistus, Kaunas
Puiku, nuostabu, saunu !!!
2011-07-11 20:36 , Excursus, Kaunas
Nors ir esu optimistė, tačiau šiuo atveju nieko teigiamo pasakyti deja negaliu...
2011-07-05 16:15 , F-travel, Vilnius
šaunuoliai
2011-07-05 10:12 , Kauno grūda, Kaunas
Nusivyliau
2011-07-05 08:10 , Kauno grūda, Kaunas
Apie Grudos gidus
2011-07-04 20:29 , Kauno grūda, Kaunas
Rekomenduoju!
2011-05-09 20:30 , Visagino turizmo vystimo centras, Visaginas
Rekomenduoju!
2011-05-09 20:17 , Visagino turizmo vystimo centras, Visaginas
Likau patenkinta
2011-05-09 11:46 , Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centras, Vilkaviškis
Paskelbia akcijas, sudomina, o paskui keičia sąlygas. Neprofesionalu.
2011-05-06 21:27 , Kelionių akademija Kaunas, Kaunas
Nesilaiko sutarties salugu.begedziai
2011-04-19 13:09 , Kauno grūda, Kaunas
stengiais dėl savo klientų
2011-04-14 11:43 , Aproba, J. Šveikauskienės įmonė, Tauragė

8 naktys Makarskoje (Kroatija) - Adrijos jūros perlas

8 naktys Makarskoje (Kroatija) - Adrijos jūros perlas

Dubrovnikas

Dubrovnikas

Karalių ežeras

Kai 1810 metais Austrija atidavė Berchtesgadeną Bavarijai, Kionigzė ežeras visam šimtmečiui tapo Bavarijos karališkosios šeimos prieglobsčiu. Tuomet karaliams priklausė 9 irkliniai laiveliai, daugiausiai plaukioję tarp Bartolomos pilies ir medžioklės bei žūklės vietų. Vedini suprantamų priežasčių čionai taip pat traukė daugelis žinomų menininkų. Didingi Kionigzės peizažai, vietovės nuošalumas ir kerinti ramybė ne tik išgarsino šį nuostabų Alpių kampelį, bet ir apsaugojo jį nuo paskesnės visagalės turizmo industrijos invazijos.


Visos Kelioniu-agenturos.lt naujienos
Apklausa
Kas labiausiai įtakoja renkantis kelionių agentūrą
Nuolaidos dydis
Operatyvumas
Darbuotojų kvalifikacija
Agentūros žinomumas
Kelionių pasiūla
Agentūros reputacija
Pažystamų rekomendacijos
Kelionių kainos